سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلتر شنی

 

چگونه فیلتر شنی استخر را تمیز کنیم؟

     یکی از مهمترین موادر استفاده از فیلتر شنی ، تصفیه آب درون استخرهای مختلف می باشد. در استخر ها آب زیادی تجمع پیدا می نماید و افراد بسیاری از این آب استفاده می کند و این آب برای مدت طولانی در  داخل استخرها راکد می ماند که همین رکود آب باعث تشکیل جلبک و آغاز رشد و نمو میکرو ارگانیسم ها می گردد. با به کارگیری فیلتر شنی می تواند از بروز چنین مواردی جلوگیری نمود. فیلتر شنی استخر در ابعاد و ظرفیتهای مختلف توسط گروه صنعتی سازآب طراحی و تولید می گردد. فیلترهای شنی به عنوان کارآمدترین نوع تجهیزات مورد استفاده برای تصفیه آب در نظر گرفته می شوند. اصل کار دستگاه فیلتر شنی به شرح زیر است: آب آلوده وارد مخزن فیلتر شنی می شود و پس از آن از لایه ای از ماسه  و سیلیس درجه بندی شده و ریز عبور می کند که در نتیجه ذرات نامحلول جدا می شوند. مایع تمیز به داخل حوضچه استخر برگشت داده می شود.

چه زمانی بستر فیلتر شنی باید تمیز شود؟

فیلتر شنی  باید به طور منظم تمیز شود، زیرا با گذشت زمان، تکه های کثیفی در ماسه جمع می شود و جریان آب را کاهش می دهد و فشار را در سیستم افزایش می دهد. تا به امروز، هیچ الزامات یکنواختی برای فرکانس نگهداری وجود ندارد، زیرا شدت آلودگی بستر فیلتر شنی  به عوامل زیادی بستگی دارد - حجم استخر، طراحی آن، مشخصات فنی سیستم فیلتراسیون و غیره.

دقیق ترین روش برای تعیین انسداد نصب گیج فشار ورودی و خروجی است که اختلاف فشار بین آن نشان دهنده وجود آلودگی شدید است :

0.2 ... 0.35 bar -  فشار معمولی

1.1 ... 1.4 bar -  افزایش فشار، نشان دهنده نیاز به تمیز کردن است.

به عنوان یک علامت اضافی، هر گونه تغییر بصری که در وضعیت آب مشاهده می شود از قبیل ظهور یک رسوب قابل مشاهده و بوی ناخوشایند، تغییر رنگ باید در نظر گرفته شود.

علل انسداد بستر فیلتر شنی :

به عنوان یک قاعده، فیلتر شنی برای استخر به دلیل گرفتگی با ذرات آلی (برگ، جلبک) یا اجزای غیر آلی (مواد شیمیایی، لوازم آرایشی، گرد و غبار و غیره) از کار می افتد. علاوه بر این، کارایی سیستم را می توان در استخرهای جدید مشاهده کرد - قطعات مواد تکمیلی اغلب با آب از ترک ها و درزها شسته می شوند و فضای کار فیلتر را مسدود می کنند.

چگونه بستر  فیلتر موجود در فیلتر شنی  را بشوییم؟

روش های مختلفی برای تمیز کردن فیلتر شنی  وجود دارد. ساده ترین آنها شستشوی معکوس فیلتر شنی است که شامل تامین آب در جهت مخالف است که در نتیجه تقریباً تمام ناخالصی های نامحلول از مخزن حذف می شود. تعمیر و نگهداری فیلتر شنی استخر در چند مرحله انجام می شود:

1-لازم است پمپ را از برق جدا کنید.

2-شیر را از موقعیت FILTER به موقعیت BACKWASH ببرید .

3-یک شلنگ را به فیلتر وصل کرده و آن را از استخر خارج کنید.

4-پمپ را راه اندازی کنید، در حالی که نظارت بر فرآیند تمیز کردن از طریق پنجره مشاهده بسیار مهم است.

5-شیر را به موقعیت RINSE ببرید ، پس از آن آب از استخر شروع به جاری شدن در فیلتر می کند و لایه ماسه را فشرده می کند.

6-تجهیزات را به حالت عادی تغییر دهید، گیج های فشار را بررسی کنید.

آلودگی بحرانی ممکن است نیاز به تعویض  شن و ماسه در فیلتر استخر داشته باشد، با این حال، با توجه به پیچیدگی این روش، فقط باید توسط متخصصان اعتماد شود.

مواد شیمیایی برای شستشوی فیلترهای موجود در فیلتر شنی :

تا به امروز، آماده سازی های زیادی برای مراقبت از فیلترهای شنی در نظر گرفته شده است. در میان طیف وسیعی از محصولات ارائه شده در کاتالوگ ما، توصیه می کنیم از موارد زیر استفاده کنید:

فیلتر پاک کننده سریع - برای حذف آهک و رسوبات غده ای، گریس و ذرات آلی استفاده می شود.

فیلتر klar - مواد آلی، آهک، سازگار با آماده سازی حاوی کلر را حل می کند.

از طریق تماس با متخصصین شرکتسازآبمی توانید در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر شنی استخر مشاوره تخصصی دریافت کنید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما در انتخاب موثرترین روش حذف آلودگی و همچنین اجرای سریع کار با هر سطح از پیچیدگی کمک کنیم.

پمپ فیلتر شنی برای استخر شنا چگونه کار می کند؟

استخرهای خانگی کوچک امروزه در بسیاری از مناطق حومه شهر یافت می شود. اما شنا در آنها نه تنها سرگرم کننده است، بلکه دردسرساز نیز هست. هر استخر روباز از آلودگی سطحی رنج می برد. علف، برگ، خاک، زباله، فضولات پرندگان وارد آب می شود. بیشتر آلودگی در کف استخر ته نشین می شود و خود آب به محل پرورش باکتری ها و میکروارگانیسم ها تبدیل می شود. برای انواع مختلف آلودگی، سازندگان روش های تمیز کردن مختلفی را ارائه می دهند. یک توری به حذف زباله از سطح آب و یک جاروبرقی آب از پایین کمک می کند. با این حال، برای حذف بقیه زباله ها، به یک واحد مدرن تر نیاز است - یک مولد کلر فیلتر شنی برای استخرها . این یک طراحی قدرتمند، کارآمد و در عین حال بسیار ارزان است. اصل عملکرد فیلتر شنی برای استخر به شرح زیر است: پمپ روشن می شود، سپس آب شروع به مکش به داخل دستگاه می کند، جایی که با عبور از لایه ای از ماسه کوارتز، تمیز می شود و به دستگاه باز می گردد. استخر. هنگامی که دستگاه  فیلتر شنی دچارگرفتگی شد و بستر فیلتر شنی اشباع از مواد آلاینده گردید، آب در خلاف جهت عبور داده شده و به فاضلاب تخلیه می شود. برای انجام این کار، اکثر مدل ها چندین حالت کار دارند. قیمت فیلتر شنی به سرعت فیلتراسیون، جرم ماسه، عملکرد بستگی دارد.

دستگاه فیلتر شنی استخر :

دستگاه فیلتر شنی استخر یک مخزن و محفظه  مهر و موم شده با ماسه کوارتز در داخل است.

برای استخرهای بزرگ آنها در اتاق های جداگانه قرار می گیرند، برای خانه - در نزدیکی استخر. هزینه نگهداری و تعویض شن و ماسه برای فیلتر شنی برای استخر کاملا مقرون به صرفه است.

پمپ فیلتر شنی برای استخر شنا چگونه کار می کند؟

طراحی فیلتر شنی استخر شامل قسمت های زیر می باشد:

·        مانومتر

·        مخزن ذخیره سازی

·        شیر 6 موقعیت

·        شن کوارتز

تصفیه آب بهتر توسط فیلتری با ماسه، شن، آنتراسیت و کربن ارائه می شود. می توان از ماسه شیشه ای با کیفیت بهتر نیز استفاده کرد که نه هر 3 سال یک بار مانند ماسه کوارتز بلکه هر 5 سال یک بار نیاز به تعویض دارد. یک مانومتر به شما می گوید که فیلتر مسدود شده است. این نشان دهنده افزایش فشار کاری خواهد بود. برای جلوگیری از گرفتگی، روش شستشوی معکوس باید هر 7-10 روز انجام شود. شستشوی معکوس منجر به مصرف بالای آب می شود، بنابراین استفاده از این نوع فیلتر در برخی از استخرها توصیه نمی شود.

نحوه نصب فیلتر شنی استخر :

هنگام نصب دستگاه، رعایت دستورالعمل های سازنده و جلوگیری از تشکیل مناطق مرده، از جایی که آب به داخل فیلتر مکیده نمی شود، در نتیجه خراب شده و آب تصفیه شده را آلوده می کند، مهم است.هنگامی که فیلتر شنی به درستی نصب شود، آب از سطح آب جمع آوری می شود، و در صورت عدم نصب صحیح فیلتر شنی بیشتر میکروارگانیسم ها، زباله ها و باکتری ها تشکیل می شوند. آب می تواند در هر جایی به استخر برگردد.

خود دستگاه فیلتر شنی مجاز به مسدود شدن توسط تجهیزات دیگر نیست تا دسترسی به آن راحت و آسان باشد.

مراحل نصب فیلتر شنی:

سیستم فیلتراسیون را با پمپ، مخزن فیلتر و گیربکس شش حالته تا حد امکان نزدیک به استخر، ترجیحاً 0.5 متر زیر سطح آب استخر نصب کنید. همچنین مهم است که در این مکان مکانی برای تخلیه آب فراهم شود. سیم کشی و پمپ را فقط می توان توسط افراد واجد شرایط نصب کرد. برق تمام پمپ ها 230 ولت است. مخزن فیلتر شنی  را از طریق سوراخ مخصوص با ماسه پر کنید. کاهنده را روی مخزن فیلتر شنی  نصب کنید، آن را به نازل وصل کنید. دریچه های  پلاستیکی را روی لوله انشعاب و روی فلنج کاهنده نصب کنید. مانومتر را پیچ کنید. پمپ و لوله استخر را به کاهنده وصل کنید.

 اما  آخرین مرحه این است که یک آزمایش انجام دهید و بررسی کنید که آیا همه چیز به درستی وصل شده است و آیا نشتی وجود دارد یا خیر.

به لحاظ نحوه تمییز کردن باید بگوییم که فیلترهای شنی استخر اکثر دستگاه ها مجهز به سیستم شستشوی خودکار هستند. اگر هیچ کدام وجود نداشته باشد، این روش می تواند به صورت دستی انجام شود. برای انجام این کار، دستگاه فیلتر شنی را خاموش کنید، شیر را به حالت "Flushing" بچرخانید و دوباره پمپ را برای چند دقیقه روشن کنید. سپس باید شیر را به حالت "Tamping" بچرخانید، که در آن باید حدود یک دقیقه کار کند و سپس به حالت فیلتراسیون بروید. مهم است که فرآیند فیلتر کردن را هر روز انجام دهید، در حالی که دستگاه نباید بدون کار باشد، یعنی با تخلیه آب از استخر.

برای تمیز کردن دستگاه از آلودگی، مراحل زیر لازم است:

دستگاه را غیرفعال کنید

فیلتر را روی حالت شستشوی معکوس قرار داده و آن را روشن کنید.

این روند را تا زمانی که درپوش روی بدنه شیر شفاف شود، رعایت کنید. به طور متوسط، این روش حدود سه دقیقه طول می کشد.

به مدت 20-30 ثانیه به حالت "شستشوی مستقیم" بروید.

به حالت فیلتر بروید.

این روش باید هر هفته انجام شود، بسته به میزان آلودگی استخر، دفعات حمام کردن. استخرهای روباز سریعتر مسدود می شوند، بنابراین باید بیشتر تمیز شوند. می توانید برای تصفیه آب استخر خود از فیلتر شنی های با مواد و متریال و مدلهای مخلف فیلتر به شرح یزر استفاده کنید :

1- فیلتر شنی پلی اتیلن با مقاومت بالا و پلی استر چند لایه

2-فیلتر شنی فایبرگلاس

3- فیلتر شنی پلی پروپیلن

4- فیلتر شنی فلزی

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع فیلتر شنی و موارد استفاده از فیلتر شنی به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.